Poznaj nas – opinie pracowników Nordea NOC

LUDZIE

„Lubię to, że Nordea rzeczywiście żyje swoimi deklarowanymi wartościami”

Konrad Młocek , business analyst
Konrad-Mlocek

Zaraz po ukończeniu edukacji w październiku 2011 roku, rozpocząłem pracę w Nordea na pozycji aplikanta w jednym z fińskich zespołów. Do moich zadań należała obsługa kredytów studenckich wraz z wypłatami należności oraz ustalanie ich harmonogramów spłat.

Od samego początku mojej pracy szczególnie zainteresował mnie Lean, czyli metodologia, która dąży do zmieniania i ulepszania zarówno procesów produkcyjnych, jak i back-office’owych. Miałem okazję dołączyć do sieci Leanowej i aktywnie uczestniczyłem w wielu projektach usprawniających naszą pracę. Tworzyłem również narzędzia do raportowania i analizowania danych. Obecnie jestem liderem zespołu analityków biznesowych, który w całości koncentruje siły na optymalizowaniu procesów i edukowaniu pracowników.

Lubię to, że Nordea rzeczywiście żyje swoimi deklarowanymi wartościami, a zwłaszcza tą: „Wszystko zależy od ludzi” (ang. “It’s all about people”). Nordea umożliwiła mi oraz wielu innym pracownikom, dostrzec i rozwinąć swój prawdziwy potencjał.

LUDZIE
9

Równowaga

„Po pracy zawsze mam czas dla rodziny, która jest dla mnie bardzo ważna.”

Marta Chruściel , team coordinator
Marta-Chrusciel

W Nordea pracuję od 2010 roku. Rozpoczynałam na stanowisku młodszego specjalisty w zespole uzgodnień rachunków nostro. W ciągu roku przejęliśmy cały proces oraz wypracowaliśmy dobrą współpracę ze stroną skandynawską. Kolejnym krokiem było objęcie stanowiska specjalisty, natomiast od stycznia do lipca 2012 roku pełniłam obowiązki młodszego koordynatora zespołu nostro.

Kiedy dowiedziałam się, że jestem w ciąży, byłam bardzo szczęśliwa, ale jednocześnie miałam obawy związane z powrotem po urlopie macierzyńskim. Jak się później okazało - niepotrzebnie. Powróciłam na to samo stanowisko i już w innym zespole mogłam nadal rozwijać moje umiejętności menadżerskie. Od stycznia 2015 samodzielnie zarządzam - jestem koordynatorem zespołu Incoming and Outgoing Payments FI. Jestem młodą mamą, ale mam również swoje cele zawodowe. Praca w Nordea pozwala mi się rozwijać, daje mi ogromną satysfakcję i szansę samorealizacji. Motywuje mnie do działania i ciągłego doskonalenia, co w konsekwencji zbliża mnie do awansu. Po pracy zawsze mam czas dla rodziny, która jest dla mnie bardzo ważna.

Daję z siebie wszystko, ale wiem, że zawsze jest jeszcze obszar do poprawy. Nauczyłam się, że trzeba uwierzyć w siebie i w to, co chce się osiągnąć, a wtedy szybko przyjdą rezultaty.

6
Równowaga

ATMOSFERA

”Czuję się ważną częścią większej struktury”

Bartłomiej Jaros , team leader
Bartlomiej-Jaros

Pracę w Nordea zacząłem w czerwcu 2011 roku. Początkowo pracowałem w Nordea Bank Polska w Departamencie Obsługi Kredytów, w Zespole Monitoringu. Po roku przeniosłem się do Nordea Operations Centre. Zacząłem od stanowiska junior specialist. Pracowałem nad migracją procesów ze Szwecji i Finlandii do Polski. Podczas mojej pracy, dzięki udziałowi w wielu projektach, poznałem metodologię Lean.

Nasza organizacja rozwija się dynamicznie, a ja czuję się czynnym uczestnikiem tych zmian. W 2014 roku awansowałem na stanowisko koordynatora i obecnie zarządzam zespołem zajmującym się duńskimi kartami płatniczymi.

Co podoba mi się najbardziej w Nordea? - Przyjazna atmosfera, otwartość na informację zwrotną oraz możliwość tworzenia rzeczy od podstaw. Dzięki temu czuję się ważną częścią większej struktury.

ATMOSFERA
7

DOŚWIADCZENIE

“Tutaj wszystko jest możliwe”

Tomasz Oborski , sourcing manager
Tomasz-Oborski

Pracę w Nordea Operations Centre zacząłem w październiku 2011 roku w zespole IT Sourcing – Consultant Procurement. Zajmowałem się sporządzaniem umów na usługi konsultingowe, administracją bazy danych oraz codziennymi kontaktami z dostawcami usług. Po roku zdecydowałem się przenieść do zespołu, który zajmował się administracją e-zakupowej platformy. Złożoność zadań wzrastała z czasem i awansowałem na specjalistę ds. Sourcingu. Wspierałem różne kategorie zakupów w trakcie prowadzenia projektów, m.in. tworząc zapytania ofertowe i wysyłając je do potencjalnych dostawców Grupy Nordea. Od czerwca 2015 roku jestem menedżerem ds. Sourcingu w zespole Category Support i zajmuję się prowadzeniem własnych projektów zakupowych dla Grupy Nordea, a także wspieram Nordea Operations Centre w lokalnych projektach zakupowych.

W Nordea najbardziej podoba mi się to, że tworzy możliwość rozwoju, jest otwarta na dialog i nowe pomysły oraz dba o dobre samopoczucie pracowników.

12
DOŚWIADCZENIE